MERCURY CUSTOM
Myyty
Herstin Timpan kustomoima 90-luvun alussa, jonka jälkeen siirtyi Walleniuksen Rogille. Rogilla oli 20-vuotta, myi Ruotsiin, jossa oli vain vuoden, kun Romppainen haki sen takasin suomeen yli 7vuotta sitten. Eli ei mikään kiertopalkinto 3 omistajaa viimeisen 30-vuoden aikana. Tehty 4 ovisesta tolpasta 2 oviseksi HT:ksi, takasiipiä hieman jatkettu ja 54 mercuryn takavalot, etuvalot upotettu ja konepellin reunat pyöristetty. Projektikuvat löytyy Timpan ajoilta, lähtökohta ei ollut mikään metsälöytö, vaan mr rekisterissä oleva. Juttu choppaksesta löytyy muistaakseni V8 1/96. Kone (305) on kokonaan rempattu Rogin toimesta ja laatikko käyty läpi. Rogi on töissä hesan Us-Partsissa, on lyönyt kiinni uutta osaa todella paljon. Konehuone siisti, laatikko th350. Alusta orkkis, edessä droppiolat ja takana lehtijouset. Pakoputket menee rungon sisällä, näyttää matalalta, mutta ei ota missään korotuksissa ym. kiinni. Penkit ja ovipahvit harmaata tuck´n´roll nahkaa, kattoverhoiluna musta karva, kojetaulu orkkis, pinstraipattu, mittarit uusittu. Pyyhkijät löytyy ja toimivat. Katto korjattu muutama vuosi sitten, Luntamon Jussi teki, hiottu pellille, vaihdettu osa pelleistä ja tehty kokonaan tinalla. Katossa erittäin näyttävä vihreä flakemaali, myös kultaista pitsikuvioo ja straippeja, lakkaa 7 kerrosta. Kori käyty läpi 2‑vuotta sitten talvella ja maalattu puolihimmeelle mustalla (kuvat löytyy ), takaluukun ja konepellin straipit by TiN. Runko ja pohja täysin ruosteeton, ei peltitöitä tiedossa. Parit pokaalit näyttelystä tullut romppaisen aikana ja esitelty v‑8:ssa. Paljon jäi varmaan kertomatta. Joka kevät olen katsastanut ajamalla suoraan tallista leimalle, koskaan ei ole reissuissa ilmennyt mitään ongelmia, varmatoiminen. Alla uudet Firestonen miljonäärivalkosivut sekä Cadilacin sombrerokapselit. Takakontti verhoiltu viime talvena, harmaa tuck´n´roll keinonahka.